dissabte, 1 de març del 2014


Pràctica: PowerPoint


Índex de les opciones al PowerPoint:

1. Inicio
2. Insertar
3. Diseño
4. Transiciones
5. Animaciones


A continuació, explicarem el funcionament del Power Point i les seues aportacions per als nostres treballs. En aquest cas, el treball serà un conte per a xiquets entre 6 i 9 anys. Per explicar el funcionament i les diverses opcions de treball que hi podem trobar, farem ús del conte que nosaltres elaborarem per fer més clara la nostra explicació.
El conte constarà d’un mínim de 10 diapositives, podrà ser original o adaptat i ha de tindre diversos finals alternatius, incloure vídeos, sons i imatges.
Anem a descobrir les diverses pestanyetes:

1. Inicio. Tenim diverses opcions per a la nostra presentació fonamentals:
- Afegir noves diapositives.
- Triar el disseny de la diapositiva.
- Triar la font amb la que escrivim (tipus de lletra, grandària, cursiva, negreta, subratllat...).
- Triar el tipus de paràgraf que nosaltres desitgem.





2. Insertar

2.1. Imagen. Punxem en aquesta opció i ja podem elegir la imatge que vulguem. Tot seguit, ens apareixen noves opcions per modificar la imatge. Si hem continuat amb la presentació i en qualsevol moment volem tornar per a modificar alguna imatge, només amb doble clic sobre aquesta ja ens apareixeran les diverses opcions per a fer qualsevol canvi. 

                   
                                                            (exemple del conte)

                       
                              
  • Quitar fondo. Podem traure allò que no volem que aparega en la imatge.


  • Efectos artísticos. Per a difuminar, donar l’efecte de llapis...
  • Efecto de la imagen. Amb aquesta opció podem donar diferents efectes al marc de la imatge. 


  • Contorno de la imagen. Tenim l’opció d’afegir un contorn i decidir color, grossor... 


  • Estilos de la imagen


  • Efectos de la imagen


  • Diseño de la imagen. Podem triar quin dels dissenys aprofita més i millor per al resultat que nosaltres busquem.


  • Traer adelante. Amb això, col·locarem la imatge en primer plànol.
  • Enviar atrás. Si volem escriure qualsevol text i que la imatge aparega en el fons, triarem aquesta opció.
  • Panel de selección. Depenent del disseny de la diapositiva, elegirem qualsevol component d’aquesta (imatge, títol, subtítol...) que vulguem eliminar o en el què vulguem escriure.
  • Tamaño. Amb açò, podem retallar la imatge i quedar-nos només amb la part seleccionada, i modificar les mesures d’altura i amplària. 




·      2.2. Hipervínculo. Per a crear-lo, primer escrivim el text o insertem la imatge o forma i després afegim la direcció on volem que es duga. Clicant sobre aquest ens conduirà a aquesta direcció directamente.


(exemple del conte)



En el nostre conte, aprofitarem els hipervincles per tenir l’opció de triar qualsevol final alternatiu que vulguem i que ens condiusca directament cap a aquest.

·    2.3. Formas. Triem la forma que nosaltres vulguem. Si amb aquesta forma volem elaborar un hipervincle, punxem amb el botó dret sobre la forma i amb l’hipervincle, decidim la direcció on volem que ens duga.
Per a afegir un botó d’acció, punxem en formas i, al final, apareix l’opció de botones de acción



Cliquem sobre el que vulguem afegir i, clicant sobre aquest (hem de punxar en la diapositiva per a que aparega) apareixerà una pestanya amb dues opcions: clic del mouse (hem de clicar sobre el botó d’acció per a que ens duga on nosaltres hagem establert prèviament) i acción del mouse (només amb passar el ratolí de l’ordinador per damunt de l’hipervincle, és suficient per a que aquest faça la seua funció. Independentment de l’opció que triem, per guardar els canvis, clicarem en aceptar. 



També podem triar l’opció d’obrir un programa mitjançant el clic del mouse sobre l’hipervincle o, mitjançant l’acció del mouse. Amés de totes les opcions ja esmentades, cal afegir la de reproduir un so clicant o passant per damunt d’un hipervincle amb el mouse.

·     2.4. Vídeo. Per afegir un document de vídeo, punxarem en vídeo i, seguidament, en vídeo de archivo d’aquesta manera, triarem l’arxiu on tinguem guardat el vídeo. 



·      2.5. Audio. Per inserir un audio, seguirem els mateixos passos que per afegir un vídeo. Canviarem, només el punxar en audio i, seguidament, punxar sobre audio d’arxiu




3. Diseño
Podem triar el disseny de diapositiva que més ens agrade i aquesta selecció s’aplicarà directament a totes les diapositives de la presentació. 



Amb l’opció de buscar temes podem elegir i importar altres temes diferents als predeterminas.



Punxant sobre colores, fuentes o efectos, podem canviar els colors, font (lletra) o efectes. Si canviem algun d’aquests, les modificacions es veuran reflexades en totes les diapositives. Però, en cas de tirar formato de fuentes i, dins d’aquest, estilos de Fuentes sí que podrem canviar la textura diapositiva a diapositiva.


4. Transiciones
Seleccionem la diapositiva que volem i després la transició que més ens agrade. Podem modificar quant dura eixa transició. Podem afegir sons punxant en sonido (afegir predeterminats o altres sons que tinguem arxivats). També tenim l’opció d’avançar a la següent diapositiva al hacer clic con el mouse o después de i elegim el temps que volem que passe abans d’avançar a la diapositiva següent.

(exemple del conte)



5. Animaciones

Primer, inserim la imatge on volem aplicar l’animació. Podem ajustar l’animació a qualsevol ruta preestablerta o podem punxar en ruta personalitzada i dissenyar la nostra pròpia. Així, crearem el nostre recorregut i, posteriorment, cliquem la tecla Intro. A banda de la ruta, també podem decidir el moment de començ de l’animació, quant de temps volem que dure, entre altres opcions. 

(exemple del conte)



INFORMACIÓ ADDICIONAL


OPINIÓ PERSONAL

Aquesta pràctica ens ha permés no només aprendre sobre PowerPoint, sinó crear-ne nosaltres mateixos una presentació que podria ser fàcilment emprada a una classe de xiquets de primària d'entre 6 i 9 anys. 
Trobe que aquest programa és realment útil per a fer presentacions de qualsevol matèria i (aprofitant que fem les explicacions per mitjà de les TIC) alhora, mantindre l'atenció dels nostres alumnes.
Tot i això, he trobat que algunes idees no les he pogudes dur a terme ja que aquest programa (parle del PowerPoint 2010) no té l'opció, o potser, no l'haja troada explícitament, de passar d'una diapositiva a una altra sense haver-hi un canvi brusc entre els diferents audios, i tampoc canviar el volum d'una mateixa cançò al llarg de la presentació.
LLevat aquests trets, he trobat aquesta pràctica molt interessant i sencilla (tenint uns coneixements, almenys bàsics d'aquest programa.



A TINDRE EN COMPTE

Hem de considerar una de les regles d'or la següent:

El PowerPoint no és més que un suport. Per molt atractives i divertides que puguen pareixer les presentacions amb diapositives, hem de saber que el més important serà el que nosaltres reflectem en aquestes, és a dir, el missatge que transmetem als nostres alumnes.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada