dijous, 20 de febrer del 2014

E-LEARNING

Apartats:

  1. Què és E-learning?
  2. Característiques.
  3. Avantatges.
  4. Inconvenients.
  5. Què és B-learning?
  6. Aspectes importants del sistema B-learning.


1. Què és E-Learning?

A continuació, trobarem diverses definicions d' E-Leaning, sense ser cap d'elles falsa:
  • Formació que utilitza la xarxa com a tecnologia de distribució de la informació, ja siga oberta (internet) o tancada (intranet), com per exemple, el Campus Virtual.
  • Ensenyament a distància obert, flexible i interactiu (podem comentar la informació aportada per altres companys) basat en l'us de les TIC i aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
  • Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los, un navegador web per a accedir-hi i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.


2. Característiques:
  • Es requereix d’un navegador per a accedir-hi a la informació.
  • Aprenentatge recolzat en tutories per a guiar el seu ús.
  • Materials digitals i aprenentatge flexible. Això és: la persona delimita el seu aprenentatge, decideix què vol aprendre...
  • Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
  • Aprenentatge mitjançant PC. L’ordinador és el mediador en eixe aprenentatge a distància.
  • Aprenentatge individualitzat (antigament) VS aprenentatge col·laboratiu i interactiu (eines com Google Drive ens permeten treballar des de casa i en grupa.
  • Utilització d’eines sincròniques (en el mateix moment) i asincròniques (en diferents moments).
  • Administració dels materials en un servidor Web.
  • Connexió professor-alumne separats per espai-temps.
  • Multimàdia/Hipertextual-Hipermèdia. Tenim diferents tipus de materials: vídeos, materials d’audio, texts...



 3. Avantatges

  •  Posa a disposició dels alumnes molta informació. Es pot accedir a qualsevol tipus de formación requerida.
  •  Facilita l’actualització de la informació i dels continguts. Tenim l’opció de tornar a editar-la.
  •  Permet la deslocalització del coneixement. El coneixement està en qualsevol lloc i podem accedir-hi en qualsevol moment.
  •  Facilita l’autonomia de l’estudiant ja que aquest pot adaptar el seu estudi.
  •  Propicia una formació Just in Time (en qualsevol moment) i Just for Me (cadascú escolleix quina informació s’adapta més a les seues necessitats).
  •  Afavoreix la formació multimèdia i deixa més apartada la formació tradicional.
  •  Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits (debats, xats...) entre professors i alumnes.
  •  Estalvia costos i desplaçaments.
  •  Facilita l’ús dels materials en diversos cursos (només modificant algunes dades o altres components, ja podem fer servir el mateix material en un altre curs i de manera adaptada).
  •  Facilita la formació grupal i col·laborativa. 


4. Inconvenients: 
  • Es requereix més inversió de temps per part del professor. A més, és necessària la realització de cursos, organització de sessions...
  • Es necessiten unes competències tecnològiques mínimes per part del professor i de l’alumne.
  • Cal que l’alumnat tinga unes habilitats per a l’aprenentatge autònom.
  • La qualitat de la formació disminueix si no podem comptar amb un ràtio adequat de professor/alumne.
  • Es requereix més treball del convencional.
  • De vegades no es modifica la matèria d’un any a un altre. Aquesta característica baixa la qualitat de molts continguts i cursos actuals.



    5. Què és B-learning?

  • És un aprenentatge semipresencial que:
- Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual (Coaten, 2003).
- Combinales classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i audio, juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003).


       És qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics (Brennan, 2004).



                                                  



(El professor ha de tindre competències tant de les eines tradicionals, com de les E – Eines)


6. Aspectes importants del sistema B – Learning

  • Cal incloure, en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’han de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
  • La informació, requereix un previ coneixement per a la seua interpretació per a poder ser tractada adequadament.
Explicació: hem de seleccionar un espai virtual que permeta dirigir les conversacions i foros que tinga l’alumnat. Hem de saber quines plataformes s’adeqüen als nostres objectius durant el desenvolupament del curs.
  • Permet adquirir coneixements tècnics i funcionals.
  • No s’aprèn en solitari, sinó en solidari (en companyia) mitjançant la comunicació amb els altres amb l’ús de fòrums, xats...
  • Les tutories apareixen com a una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial, com en l’ensenyament a distància.
  • Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
   

            INFORMACIÓ ADDICIONAL

             OPINIÓ PERSONAL
            
             Per completar cada sessió a l'escola, els mestres poden fer ús de materials de la web si aquests han 
             sigut introduits anteriorment. D'aquesta manera, farem les explicacions a classe que no es puguen 
             substituir, però complementar amb tots els recursos als que puguem tindre accés amb un ordinador.
             Cal, sempre, tindre en compte les circumstàncies dels nostres alumnes . És a dir, si sabem que alguns 
             d'ells no disposen d'ordinador a casa per qualsevol circumstància, els podem comentar que poden usar 
             els ordinadors de la biblioteca, o tractar de que facen treballs en grups.
             D'aquesta manera, podrem aprofitar-nos de les ventatges de l'E-Learning i deixar a banda els 
             inconvenients.

     
             ESQUEMA REPRESENTATIU

Amb el següent esquema, observem quina funció te cadascun dels influents en l'educació d'un xiquet.
      - Els pares podran tindre un fàcil contacte amb l'escola i podran estar assabentats del progrés dificultats del seu/a fill/a.
      - Els alumnes podran fer ús dels documents que els professors els oferisquen i, a més, interactuar amb ells i la resta de companys.
      - Als docents els resultarà més fàcil contactar amb les families dels alumnes i amb els alumnes mateixos quan hagen de fer treballs fora de classe.
      - Els directors de centre visualitzaran el projecte i treballaran per aconseguir el millor funcionament d'aquest.

(http://www.educativa.com/soluciones_escuelas.php)






















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada