dimecres, 14 de maig del 2014

Tema 13: Ipad en Educació Primària

ÍNDEX

1. Què és l'Ipad?
2. Característiques d'un Ipad.
3. Propostes de treball per Ipad.
4. L'Ipad en l'aula de primària.
5. Aplicacions de l'Ipad per a l'Educació Primària.


1. Què és l'Ipad?



  • L'Ipad és dels cridats ordinadors "tablet": és un aparell fi, de la grandària d'una revista amb una pantalla tàctil a colors que permet als usuaris navegar per la web, veure pel·lícules, enviar correus electrònics i llegir llibres electrònics, entre altres coses.
  • Té un teclat en la pantalla, també un tecla opcional físic, a més d'un programari especial per a fulls de càlcul i processament de textos.
  • No obstant això, els analistes diuen que la seva principal característica està en l'aspecte multimèdia, com llegir periòdics o veure vídeos, més que la seva utilitat com a laptop.



2. Característiques d'un Ipad. (no és temari d'examen)



  • Pantalla retina.
  • Ampliació a pantalla completa.
                   ...



3. Propostes de treball per Ipad.


  • Enregistrament d'àudio. Gravar i editar autors amb Caster Free: lectures, locucions, dramatitzaions, exposicions, entrevistes...
  • Esquema. Emprar Wikipanion per llegar un article de Wikipedia durant uns minuts i després realitzar un mapa conceptual amb MidJet.
  • Mapa conceptual. Resumir els continguts d'un tema de llengua o coneixement del medi creant un mapa conceptual amb Idea Sketch.
  • Resum de notícies. Buscar i llegir un article usant un lector de notícies d'un periòdic per después elaborar un document de text en resposta a un conjunt de preguntes smb el programa Documents Free i enviar-ho com a adjunt al professor/a utilizan el client Mail.
  • Comentari de lectura. Llegir un libre digital en iBooks i después de la seca lectura elaborar un document en Documents Free smb la fitxa técnica, breu resum i opinó personal.
  • Narració visual. Crear una narració visual emprant Puppet Pals on es trien escenaris de fons, personatges, animacions i gravant locucions d'audio.
  • Gràfics estadístics. Crear gràfics a partir d'una taula de distribució de freqüències en un full de càlcul amb Documents Free.
  • Fitxes PDF. Realitzar anotacions en una fitxa en format PDF mitjançant pdf-Notis free per a remitir-se-la al professor/a pujant-la a un espai comú.
  • Edició d'imatges. Localitzar i descarregar una foto utilitzant el navegador web Safari. A continuación, s'insereix la imatge en una nota d'everNote per afegir textos i una locució d'àudio que completa el treball d'un tema. 
  • Geolocalització de materials. Explorar una zona geográfica, comarca, províncies, país, etc., smb Google Earth. Situar marcadora que continguen textos, imatges, ellaços, etc. Gravar un recorregut turístic. Es por completar la información smb World Explorer.




4. L'Ipad en l'aula de primària.


  • Emprar un format intuitiu i natural, ja que per al seu ús, no és necessari cap coneixement informàtic previ.
  • Simplement amb la seua manipulació, aprens les claus d'ús de forma ràpida.
  • Permet treballar les différents àrees del currículum a través de les seues aplicacions, augmentant la concentració de l'alumnat i possibilitant l'aprenentatge lúdic.
  • L'iPad possibilita el treball individualitzat adaptant-se al ritme d'aprenentatge de l'alumne alhora que permet la creació de grups homogenis de treball usant un dispositiu grupal (sempre en grups reduïts, perquè perquè l'aprenentatge siga significatiu).



5. Aplicacions de l'Ipad per a l'Educació Primària.



  • iWriteWords: serveix per a ensenyar i estimular als nens l'escriptura.
  • Read Me Stories: biblioteca d'històries. Et permet veuve un veuve un llibre en diversos capítols i cada capítulo té històries molt visuales.
  • Kid Paint: aplicación igual que el Paint, però per a xiquets.
  • Magic Piano: a la pantalla surt el teclat d'un piano i es pot tocar.
  • Math Party: per a fer càlcul mental per a xiquets majors de 5 anys. Té diversos nivells de dificultat.
  • ABC 123 Writing Practice: ajuda a aprendre noms i lletres en anglés.

INFORMACIÓ ADDICIONAL

Activitats que podem fer a l'aula amb l'iPad.

Hem de saber que treballar amb l'iPad amb els nostres alumnes amb TEA pot resultar molt beneficiós per a ells.
Apple ha dissenyat una sèrie d'aplicacions educatives per als seus suports i, més concretament, també podem trobar diverses que han sigut dissenyades per a alumnes amb TEA. Però, com en altres entrades anteriors ja hem comentat que tota eina ha d'usar-se sabent com, per a qui i per a què, el que farem a continuació serà esmentar algunes de les raons per les que és convenient usar l'iPad i ens centrarem més concretament en els alumnes amb TEA.

Aquestes són algunes de les raons que hem de tindre en compte sobre l'ús de l'iPad amb alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista.

  • En primer lloc, les apps responen a necessitats molt específiques del seu trastorn, com per exemple horaris amb pictogrames, temporitzadors visuals i altres.
  • D‘altra banda, es poden treballar continguts curriculars com la llengua o les matemàtiques o bé continguts del currículum ocult, com per exemple l‘autonomia de l‘alumne, el reforç de l‘autoestima, les seves competències digitals o la motricitat fina.
  • I en darrer lloc, és una tecnologia molt intuïtiva per nens i no necessita una formació ni uns coneixements massa complicats per part de l‘alumne ni per part del professorat que en farà ús. 
Pàgina web d'on hem tret la informació:


OPINIÓ PERSONAL


Moltes vegades rebutgem l'ús de les noves tecnologies a l'aula perquè automàticament el relacionem amb temps de diversió i a l'aula el que s'ha de fer és estudiar. Però pensem, qui ha dit que no podem gaudir estudiant? Atenent a eixa opinió, tampoc podríem usar l'ordinador per fer treballs, perquè com amb els pc també es pot jugar... NO. Trenquem eixes idees de cap quadrat que tenim moltes vegades i entenguem que, hui dia, hi ha mil·lions d'aplicacions que ens poden permetre treballar i desenvolupar moltes de les nostres destresses i, al mateix temps, passar-ho bé: aprendre de manera més divertida, estar més motivats per treballar, fer activitats més visuals...

D'altra banda, reconec ser una d'eixes persones que té un poc d'alèrgia a les noves tecnologies perquè mai m'ha resultat senzill treballar amb aquestes, però ja sabem que l'experiència és un grau. D'ara endavant, em propose investigar molt més sobre les noves tecnologies perquè, potser, com a futura mestra, el benefici d'açò no siga només per a mi, sinó també per als meus alumnes. I, m'agradaria que moltes persones a les quals tampoc els resulta fàcil usar-les, s'animaren per aprendre més i comprobar els seus beneficis, que, assegure, no en són pocs.


Com usar les diverses aplicacions.


Font: https://www.youtube.com/watch?v=i4w9H8mwWMM

Us deixe ací aquest vídeo que tracta una de les moltes aplicacions de les que podem fer ús amb un iPad. Aquest vídeo, concretament, parla de l'aplicació Little Story Creator. És una aplicació pensada per a que els nostres alumnes o, nosaltres mateixos puguem elaborar històries originals els creadors de les quals serem nosaltres. 
El motiu pel que he triat aquest video no és més que l'interés per aprendre sobre l'ús d'aquesta aplicació per a poder treballar-la a l'aula i, més encara, per voler demostrar que ja de res val dir: és que jo no sé com va, ja que aquesta raó no té sentit quan sabem que a internet tenim molts manuals d'aplicacions que ens explicaran pas a pas el seu funcionament i, fins i tot, alguna d'elles inclourà exemples d'activitats que podem fer a l'aula amb els nostres alumnes, així com els seus desavantatges i avantatge.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada